Surfers Paradise

Har i Surfers Paradise har solen antligen tittat fram under dagen. Pa morgonen gick jag och tva svenskar fran hostelet (Erica och Mathias) till stranden. Tyvarr var stranden avstangd pa grund av starka strommar, stora vagor och farliga stingers. Vi kunde dock inte halla oss sa det blev ett dopp i alla fall.
 
Vid lunch visade Erica mig runt i staden och jag blev glatt overraskad. Manga pastar att Surfers Paradise ar en stad som saknar charm och ar precis som vilken annan storstad som helst. Majoriteten man stoter pa foredrar Byron istallet och de sager att man kan strunta i att besoka Surfers Paradise.
 
Jag tycker daremot helt tvartom. Har finns det mer att gora och det ar helt klart mer puls, vilket jag trodde att jag var trott pa efter att ha levt fem manader i Sydney, men lite puls maste jag nog ha. Surfers Paradise ar inte pa langa vagar lika stort och stressigt som Sydney och kanns inte som en storstad. Dessutom tycker jag att Surfers visst har sin charm med mysiga gator, byggnader, mycket affarer och skyskrapor langst med stranden.
 
Nu ska jag, Erica, Mathias och tre danskar ut och ata stek med pommes for endast $10 (~70kr)!
 
Publicerat: 2013-02-28


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0