1770

Just nu sitter jag på hostelet och laddar upp lite bilder, men der går långsamt (som vanligt). Hostelet vi bor på heter Southern Kross som ligger en bit utanför staden 1770. För att komma till stan/byn behöver man ta shuttlebus från hostelet då de flesta hostelena här ligger en bit ut i regnskogarna. Southern Kross tycker jag är ett väldigt mysigt hostel som påminner om en resort med stugor och de stora utomhusytorna med pool, grönska, bäckar, hängmattor, grillplats med mera. 
 
 
1770 eller Agnes Water som det också verkar kallas, är en liten stad med ett mycket litet centrum och ett fåtal restauranger och butiker. Tio minuters promenad från centrum så finner man stranden. Här är det sista möjligheten att surfa på östkusten (surfvågor existerar knappt i de norra delarna av Queensland) och att bada i havet utan stingersuit (liknar våtdräkt) på grund av de farliga maneterna i norr. Jag och Anton skulle hyra surfbrädor under dagen men livvakten på stranden sa att det var för farlig idag :(
 
 
Jag tycker absolut att man ska stanna i 1770 i en eller två nätter när man åker från Rainbow Beach till Airlie Beach, dels för att det är en mysig liten by och för att det annars blir det en väldigt lång bussresa på cirka 18 timmar. 
 
Nu måste jag logga ut för snart går nattbussen till Airlie Beach. Det är en stad som jag har längtat till att få se då jag har hört så mycket gott om staden, så snart får vi se om den uppfyller mina förväntningar! God kväll på er!
 

 
Publicerat: 2013-03-12


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0