Australia Zoo

Muuh! Idag har jag och Anton tillbringat hela dagen på Steve Irwins (krokodiljägaren) zoo. Vi var uppe med tuppen för att hinna med bussen som skulle ta oss dit. På morgonen hade vi solsken och dagen såg mycket lovande ut, tills vi kom till djurparken. Från ingenstans (typiskt australienskt väder) blev himlen mörk och regnet började vräka ner så efter en kvart köpte vi varsin regnponcho då vi lämnade regnjackorna på hostelet. När ponchosarna var på så slutade det att regna och höll sig borta resten av dagen.
 
Jämfört med Skansen där vi har brunbjörn, älg och säl så hade Australia Zoo istället krokodiler, ormar, koalor, kängurus, tigrar, noshörningar och en hel del andra djur. Förutom att gå runt och kika på djuren så klappade och kramade vi koalor, matade kängurus, tittade på krokodilshow och dessutom såg jag Irwins fru, den ni!
 
Nu blir det lite djurbilder och fler kommer!
 
Vi kom nyss tillbaka till rummet efter mitt (Anton är en badkruka) kvällsdopp vid stranden. Jag kommer sova gott efter den här långa men bra dagen. Nu ska vi titta lite på Prison Break även om jag troligen kommer somna haha! Ciao
Publicerat: 2013-03-05


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0