Plånbok på vift

Kan ni gissa vad som hände igår kväll? Jo, min plånbok blev stulen mitt framför näsan på mig! Jag satt i underslafen och tittade på serie när en tjej knackade på rummet och mina rumskamrater öppnade. Tjejen frågade efter hennes kompisar som bodde på vårt rum men inte var där för stunden, så hon stannade kvar och väntade. Hon ställde sig mellan våningsängarna och pratade med tyskarna i sängen mitt emot min. Efter en stund lämnade hon rummet och ena tysken frågade mig då om jag hade mina saker på sängen över mig, vilket jag hade. Då säger han: jag tror hon tog din plånbok. Och nog fan var min plånbok borta!
 
Jag sprang ut ur rummet för att se om jag såg henne. I receptionen stod det poliser (har man tur eller vad?) som jag gick fram till. Med panik och gråten i halsen (jag överdriver inte haha) försökte jag förklara vad som hade hänt och de gick ut direkt för att leta efter henne. Jag gick upp på rummet för att spärra mitt svenska bankomatkort och körkort, det australienska kortet tömde och stängde jag tidigare under dagen som tur var. När jag gick ner till receptionen igen så var poliserna tillbaka, med rätt tjej! Dock hittade de inte plånboken.
 
Imorse ringde receptionen och sa att någon hade lämnat in min plånbok. Min tur är på topp just nu känns det som! Kontanterna var borta men korten och körkortet var kvar. Detsamma hände ju första veckan i Sydney då någon tog min mobil medan jag åt frukost, den gången fick jag tillbaka den några dagar senare också. Eftersom bankomatkortet är spärrat och jag inte har några kontanter vet jag inte riktigt hur det blir med betalning av boende och mat när jag åker tillbaka till Sydney, men det löser sig på något sätt :)
Publicerat: 2013-03-29


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0