Sista dagarna i Cairns

Då var det sista natten här i Cairns. De sista dagarna har jag och Anton haft tiden att ta det lugnt och faktiskt utforska staden. Det är sällan man hunnit göra det med det fullspäckade schemat vi haft längs hela östkusten. Jag tycker Cairns är en mysig liten stad med trevliga torg, butiker, restuaranger och det är verkligen superfint längs med vattnet där även lagunen ligger.
 
Vissa dagar har det varit så varmt att vi knappt orkat göra något, så då har vi bland annat legat vid lagunen och hostelets härliga poolområde för att slappa, bada och förbättra brännan lite innan vi åker hem till kalla Sverige. Något annat som man kan sysselsätta sig med riktigt varma dagar är att gå i affärer. Alla köpcentrum och butiker som jag varit i här i Australien har varit svala (och ibland till och med för kalla haha) så de är bra ställen att fly till såna dagar som varit nu.
 
 
På eftermiddagarna och kvällarna blev vi människor igen. Vi såg att köpcentrumet hade en biograf så en kväll gick vi och såg Trollkarlen från Oz. En annan kväll mötte vi upp Ida och Kristin vid strandpromenaden och satte oss vid några parkbänkar med lite snacks och pratade om allt som hade hänt sedan vi sågs senast. Sedan gick vi ut en kväll och drack lite drinkar och dansade. Kvällen efter hängde vi på rummet och pratade om allt mellan himmel och jord. 
 
Det känns konstigt att min resa på östkusten nu är över. De här veckorna har gått superfort samtidigt som det känns som att det var evigheter sedan jag lämnade Sydney. När jag tänker tillbaka så har jag hunnit med hur mycket som helst, galet! Imorgon bitti tar jag första bussen härifrån hostelet till flygplatsen för att sedan åka tillbaka till Sydney.
 
Ha det gott!
Publicerat: 2013-03-29


1 kommentarer
Postat av: 24

Hej Johanna. Härliga bilder!

2016-06-30 - 07:34:17 | URL: http://www.badtunnaexpert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0