Tiden bara flyger förbi

Nu är det redan två veckor sedan jag gjorde något som jag aldrig trodde jag skulle våga, jag hoppade fallskärm! Trots min otroliga höjdskräck så hoppade jag ur flygplanet på 4000 meter. Vilken upplevelse det var och kicken man fick var obeskrivlig! Jag vill absolut göra det igen i Australien (även om jag lovat mamma att inte hoppa utomlands) trots att jag höll på att svimma och kräkas av rädsla när jag satt i planet.
 
För ett par år sedan hade jag aldrig vågat göra det. Förut var jag feg och vågade sällan göra sådant som skrämde mig, det kunde vara en åkattraktion på tivoli, hålla tal eller göra saker på egen hand. Jag klarade heller inte av lite skit under naglarna eller insekter. Men när jag började gymnasiet förändrades detta. Jag gick inriktningen adventure som innebar att vi ibland var ute på fjällturer, kajakturer och annat. Detta gjorde att jag började våga göra sådant jag inte trodde jag skulle klara av och även att bli lite skitig (vilket man blir ute i naturen och insekterna går ju inte att undvika). Att packa större ryggsäckar har jag också fått erfarenhet av vilket troligen kan gynna mig under min resa i Australien. Hade jag inte gått adventure-inriktningen hade jag troligen aldrig tagit beslutet för att backpacka i flera månader!
 
 
(Klicka på miniatyrerna för att se bilderna i större storlek)
 
Jag kollade min mail igår. Min visumansökan har blivit GODKÄND! Inte för att jag trodde att den skulle bli avslagen men det är fruktansvärt skönt att veta att det nu är klart. Dessutom är slutfakturan betald! Nu återstår det bara sex veckor, herregud vad jag börjar bli nervös! Tiden bara flyger förbi...
Publicerat: 2012-08-05


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0