Dan före dopparedan

Söndagarna har blivit en strand-dagen här nere. Idag åkte vi (jag och killarna) till Manly igen. Den här veckan beslutade vi oss för att ligga på den ”riktiga” Manly Beachen och inte vid hamnen. Det blåste inte lika mycket som det gjorde första gången och det var inte fullt med folk. När jag skulle i och bada ropar badvakterna i högtalarna att man får bada på egen risk på grund av Bluebottle Jellyfish i vattnet (ett par personer hade blivit stuckna och fått uppsöka läkarvård). Några hade flutit upp på land och fy vad obehagligt det var att se dessa farliga varelser på nära håll. Badvakterna bad mig gå undan eftersom de är lika farliga på land som de är i vattnet.

 

Det var lite trist att när man för en gång skull var där så gick det inte att bada säkert. Vi gick därför till hamnen och badade istället. Man kände att solen stekte på ganska bra idag och jag smorde in mig ordentligt. Blev lite röd om kindbenen och näsan (som vanligt) men annars kändes det lugnt med brännan. När jag klev ut ur duschen hemma var det värre än jag trodde, jag var ju röd som en kräfta trots att jag smort in mig och bara varit på stranden i någon timme! Det blev mängder med after sun på kvällen och jag hoppas att jag slipper börja flagna.

 

Efter stranden begav vi oss till IKEA för lite julshopping! Först gick vi till restaurangen och åt köttbullar med potatismos, brunsås och lingonsylt (herregud vad jag har saknat de två sistnämnda!), sedan gick vi till avdelningen med svensk mat. Det fanns hur mycket som helst jag ville plocka på mig men allt var ju inte direkt billigt. Jag köpte lussebullar, pepparkakor, glögg (som jag inte testat förut), julmust, chokladkakor, kolasnören och kanelbullar. Kalaset gick på ungefär 220 kronor, men det är ju bara jul en gång om året! Jag har ingen julstämning i kroppen överhuvudtaget men jag hoppas det kommer imorgon!

 

Allt är inte mitt, bara så ni vet haha!

Publicerat: 2012-12-23


1 kommentarer
Postat av: Sara

Julstämmning med kolasnören och kanelbullar? hmm.. ;-)

Svar: Nej, men det ar gott och svenska kanelbullar var underbart gott! :)
johannaiaustralien.blogg.se

2012-12-30 - 14:06:03 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0