Flyttlasset är flyttat!

Då var flytten avklarad! Det var inte några större problem att packa ihop alla saker som man har, men jag insåg att jag har på tok för mycket prylar för att kunna backpacka senare. Jag kommer inte orka släpa på en stor backpacker-ryggsäck och ytterligare två fullpackade ryggsäckar, så jag får ta och rensa lite (mycket) när jag får tid. Kläder och saker som jag inte vill ha kvar tänkte jag skicka hem till Sverige och jag hoppas att det inte är allt för dyrt.

 

Stället som vi har flyttat till är en liten stuga i förorten Blacktown. Det är kanske inte den bästa förorten man kan bo i. Några på jobbet har avrådigt mig att flytta dit medan vissa säger att det inte är mycket farligare än andra förorter så länge man inte är ute själv sent på kvällen. Området vi bor i är inte alls lika stökigt som det verkar kunna vara i centrum. Här är det lugnt och stillsamt vilket jag har saknat en hel del. Här hör man till och med fåglar kvittra och så ser man stjärnorna på himmelen!

 

Hur fick vi tag på det här boendet? Stugan är Oskar och Antons arbetskollegas gästhus, typ. De hade berättat att vi inte trivdes i Darling Harbour och Peter (som arbetskollegan heter) erbjöd sin lilla stuga. Riktigt schysst!

 

Det finns ett sovrum med två sängar, ett badrum och vardagsrum och kök i ett, där ytterligare två sängar finns. Stugan är supermysig och storleken är helt perfekt för oss, jag ser verkligen fram emot att bo här! Nackdelen är att det tar 25 minuter till tunnelbanan och en timme in till city, men jag står ut den korta tiden jag är kvar i Sydney. Det är ju bättre att trivas trots avståndet till stan än att vantrivas i en lägenhet med bra läge. Det här blir nog kanon!


Peters familjs hus
 
Vår lilla stuga
 
Köket/vardagsrumme/sovrummet (jag lägger upp bättre bilder någon annan gång då det är städat...)
 
 
Publicerat: 2012-12-30


1 kommentarer
Postat av: Sara

O man bortser från läget så verkar det ju vara en perfekt liten stuga för er :-)

Svar: Det tycker jag också!! :)
johannaiaustralien.blogg.se

2013-01-23 - 06:00:37 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0