GOD JUL

Julaftonen började med att jag la några lussebullar på tining, men jag var alldeles för otålig så jag åt dem kalla. Oj så gott det var och lite julkänsla i kroppen fick man trots värmen utomhus! Imorgon firar australiensarna sin jul och då kanske man känner av julen lite mer?

 

Julklapparna som är skickade hemifrån har ännu inte kommit fram och posten tror att de kan ha fastnat i den australienska tullen, vilket är mycket möjligt. Lite trist men förhoppningsvis kommer de i mellandagarna eller efter nyår någon gång. Helt julklappslös blev jag ändå inte, välbehövda pengar från familjen var mycket uppskattat! Tack så jättejättejättemycket!! Pengar är nog det bästa man kan få när man backpackar, pengar kommer man alltid behöva och mer (onödiga) prylar behöver man inte släpa på!

 

Jag har inte gjort något särskilt idag men mot kvällen gick jag och killarna ut och åt på restaurang. Det är ju bara julafton en gång om året så något måste man väl göra?! Efter middagen kollade vi på fyrverkerierna i Darling Harbour som blev ett mysigt avslut på dagen.

 

Senare på kvällen/natten pratade jag lite med mamma, pappa, mormor och min kusin och hälsade god jul. När man satt där med mobilen i handen och pratade med dem ville man verkligen hem till kalla Sverige och fira jul med dem. Julen är ju en riktig familjehögtid och det ska vara kallt och mörkt! När man är såhär långt hemifrån märker man extra tydligt hur mycket man älskar sin familj och sina vänner.

 

Hoppas ni har en jättemysig julafton där hemma i Sverige! GOD JUL!

 

Publicerat: 2012-12-24


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0