Långledigt

Så skönt det ska bli med hela fem lediga dagar! Den nya schemaläggaren på jobbet hotade och försökte tvinga mig att jobba hela julen men det går inte för sig! Jag sa ifrån och fick till slut som jag ville. Arbetsgivaren kan ju inte tvinga oss som är timanställda att jobba och det talade jag om för henne. Det är varken mitt, Hannas eller Louises fel arr det bara är vi tre som kan hålla i öppningen, det är arbetsgivarens ansvar att träna upp nya. Vad hade de tänkt göra när vi alla har åkt? 

 

Så nu är det långledigt och igår var jag hembjuden till Natali för att äta lite middag. Det var vi tjejer från jobbet och ytterligare två tjejer som satt på hennes fina balkong. Ena tjejen, som heter Caroline, kände jag igen lite men visste inte från vad. Efter en stund kom vi fram till att vi var på surfcamp samma vecka, till och med i samma surfgrupp. Vad världen är liten haha!

 

Trevlig helg! :)

 

Lägenheten Natali bor i är något helt annat än hostel och små skitiga lägenheter man blivit van vid...

 
 
Publicerat: 2012-12-22


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0