Ledig helg

Åh så underbart, äntligen är jag ledig en hel helg! Jag sov till klockan tio (som har blivit värsta lyxen på senaste tiden) och väntade på att Anton och Oskar skulle vakna så vi kunde åka till stranden. Vi tog färjan till Manly Beach och låg där i någon timme eller två. Vattnet var superhärligt den här helgen också, även om det var fruktansvärt mycket maneter. Jag som tycker maneter är ganska äckliga hade manetkrig och tyckte det var ganska roligt att hålla på med maneterna haha. Då var en fobi borta där då! Först när jag fick en manet kastad på mig fick jag panik. Man har hört talas om alla farliga maneter som finns här nere och hur ska jag veta vilka som är farliga? När jag såg barn och andra bada i det manetrika vattnet förstod jag att de var ofarliga likt öronmaneterna vi har hemma i Sverige och struntade i dem.
 
Manly Wharf
 
På kvällen gick vi ner till hamnen i Darling Harbour och kollade på fyverkerierna som är varje lördag. Jag har lyckats missa dem varje helg än så länge! Så redan på torsdagen bestämde vi oss för att gå dit så jag äntligen skulle se dem, för killarna såg dem redan när jag var i Melbourne. Det var ju inte några fjuttiga fyverkerier heller, hur maffigt kommer inte nyårsfyverkerierna på Sydney Harbour Bridge bli då?!
 
Darling Harbour                                            Sydney Harbour Bridge
 
Nu sitter vi på ett internetcafé där det är tänkt att vi ska sitta hela natten. Killarna ska nörda datorspel (haha!) och jag tänkte passa på att skypa, kolla lite på svenska tvprogram och surfa gärnet eftersom internetet hemma i lägenheten fortfarande är alldeles för dåligt för att kunna göra sådant. Jag har laddat upp med massor av sötsaker men vi får se hur länge jag orkar sitta här. 
 
God kväll på er!
 
(Edit: Jag har aldrig någonsin legat och dragit mig i sängen såhär länge som jag gjort idag (söndag). Jag klev upp strax efter kl. 17.30! Inte så konstigt kanske då vi gick från internetcaféet strax efter klockan sex på morgonen... Jag förstår knappt själv hur jag orkade sitta där så länge. Kvällen på caféet var verkligen värd pengarna ($21) då skype fungerade kanonbra jamfört med vad det gjort förut. Det var helt underbart att först skypa med pappa, sedan med min lillasyster och sist med mamma! Man känns så nära på något sätt trots att man är så långt ifrån varandra. Dagen känns ändå lite förstörd eftersom den nästan är slut redan, men då kan jag fortsätta slappa och ta det lugnt för att ladda upp batterierna inför nästa veckas jobb!)
Publicerat: 2012-12-08


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0