Lucia

Trots denna varma kväll kände jag under en timme en riktigt härlig julkänsla i hela kroppen. Svenska kyrkan hade anordnat ett luciatåg i en liten mysig (tysk) kyrka. Hanna och Louise från jobbet var med i luciatåget så då var det ju självklart att jag skulle komma och kolla på det! Jag mötte upp Natali (också från jobbet) på vägen och sedan träffade vi även på Katarina (också från jobbet haha) i kyrkan.

 

Det var väldigt många som ville se luciatåget, kön in till kyrkan var otroligt lång! Det kändes väldigt konstigt att ha så många svenskar runt omkring sig. Till och med lite obehagligt faktiskt haha! Visst hör och ser man lite svenskar här och var men att det var så många på samma plats var nästan overkligt.

 

Luciatåget var klart över mina förväntningar. De sjöng väldigt fint och jag kunde inte hålla mig ifrån att mima med i de allra flesta låtarna. Vid "Stilla natt" skulle även publiken sjunga med, hjälp vad mäktigt det var! Jag rös om hela kroppen och kunde inte sluta le. Efter luciatåget köpte jag en flaska julmust på Café Svensson och gick hemåt i sällskap av Hanna och Louise. Klänning var det ultimata plagget denna underbart sköna och varma decemberkväll, hade det inte varit för jobbet imorgon bitti så skulle jag kunnat sitta ute i timmar!

 

Nu ska jag gå och lägga mig. Hoppas ni har/haft en mysig lucia! :)

 

 
Publicerat: 2012-12-13


1 kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad härligt med julstämning. Kyrkan brukar också kunna förstärka känslan. Vi var på adventskonsert i storkyrkan förra söndagen, dock utan luciatåg men väldigt stämningsfullt :-)
Du får ringa och kolla om paketet har kommit fram så du får det innan jul, jag börjar bli lite orolig nu...
Puss & Kram

2012-12-18 - 05:46:53 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0