Mellandagarna

Igår var det tänkt att jag skulle till Bondai Beach för att fira jul på ett australienskt vis med BBQ och strandhäng, men det spöregnade och blixtrade hela dagen så jag struntade i det trots att jag hade sett fram emot dagen.

 

Till frukost blev det glögg, lussebullar och pepparkakor, en riktig julfrukost alltså! Det var första gången på väldigt länge vi (jag och mina sambos) åt frukost tillsammans, mysigt!

 

 

Idag har mellandagsrean börjat här i Sydney, och det märks ordentligt kan jag lova. Jämfört med igår då ALLT (förutom svindyra snabbköp) var tvärstängt så var allt idag öppet och det var lååånga köer till många av butikerna. Jag tycker mellandagsreorna i Stockholm är jobbiga på grund av allt folk och all oreda i butikerna, men här i Sydney var det tio gånger värre. Fy! Så det blev inte någon shopping för mig trots att jag behöver nya kläder (har ju ledsnat fruktansvärt mycket på kläderna jag har). Eller jo, en kameraväska köpte jag när Oskar var och köpte en undervattenskamera. Det är nästan så att jag funderar på att köpa en sådan också.

 

För att komma ifrån allt folk så gick vi till Botanic Garden, den stora parken jag nämnt tidigare, och bara tog det lugnt. Där satt vi ett tag tills att vi började frysa då solen gick i moln för dagen.

 

 

Juste, något som jag inte har nämnt ännu är att jag och killarna ska flytta ifrån den här lägenheten! Flyttlasset går på söndag och det ska bli riktigt skönt att komma till något nytt (och förhoppningsvis bättre och fräschare ställe). Eftersom jag inte vet mycket alls om stället så berättar jag mer om det när vi väl flyttat in! :)

 

Publicerat: 2012-12-27


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0