ICA-bankkort

Inför Australien är det en hel del som ska fixas, vilket är ganska självklart när man ska vara borta i 8-9 månader. I Australien kommer jag få hjälp med att öppna ett australienskt bankkonto där min framtida lön och annat kommer sättas in, men jag ska också ha med mig ett svenskt bankomatkort där jag har mina pengar från Sverige. Många svenska banker tar ofta höga avgifter vid uttag utomlands och jag har inte lust att betala runt 40 kr varje gång jag ska ta ut pengar där nere, så därför har jag skaffat mig ett bankkort från ICA.
 
ICA-kortet är, vad jag har märkt, en självklarhet för många backpackers runt om i världen. Många som jag pratat med säger att ICA-kortet är ett måste om man är borta längre tid. Därför fyllde jag i en ansökan och fick snabbt hem ett avtal som jag skulle skriva på. Kort, dosa och informationsblad kunde jag hämta ut på posten inom en vecka. Snabbt och enkelt! Nu ska jag bara sätta mig med allt och försöka få koll på hur det fungerar!
 
+ Gratis automatuttag utomlands
+ Gratis för ungdomar under 21 år
+ Inga valutapåslag
+ Internet- och mobilbank
+ Reseförsäkring ingår om man betalar resan med kortet (som dock inte kommer gynna mig särskilt mycket inför Australien eftersom jag kommer behöva komplettera med andra försäkringar, men det är kanon att ha om man ska på vanlig semester)
 
Publicerat: 2012-07-26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0