Välkomna till min nya blogg!

Hej! Mitt namn är Johanna och jag är snart 19 år gammal. För ungefär ett år sedan började jag fundera på vad jag ville göra efter studenten. Plugga direkt efter tre år på gymnasiets naturvetenskapliga program kände jag verkligen inte för. Resa och besöka andra länder är alltid kul så jag började tänka i au pair-banorna som många andra tjejer i min ålder gör. Men sedan upptäckte jag Work & Holiday-visumet. Det är ett visum som ger en rätten att arbeta och resa i Australien under ett år. Jag blev helt fast och kände att det var något jag verkligen ville göra.

 

Och snart kommer det äntligen bli verklighet! Om lite mer än två månader sitter jag på planet som ska ta mig till andra sidan jordklotet! Jag startade den här bloggen för att kunna dela med mig av det jag gör under mina månader i Australien för familj, vänner och andra som vill följa min resa. Jag har läst många bloggar om andra som gjort liknande resor och det har inspirerat mig massor och även varit till hjälp. Jag hoppas att jag ska kunna inspirera er också!

 

Så välkomna till min blogg!
/ Johanna

Publicerat: 2012-07-12


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0