Visumansökan

Ja då var det dags att fylla i visumansökan som jag har fått hemskickad! Det har dröjt ett tag innan jag börjat med den eftersom jag behövde fixa ett nytt pass. Det är rekommenderat att passet ska gälla 6 månader efter hemkomst vilket mitt pass inte skulle göra. Så nu har jag ett sprillans nytt (skönt eftersom jag verkligen hatade bilden i mitt förra)! I ansökan ska man också fylla i passnummer, dess utfärdelsedatum och utgångsdatum så jag kunde inte skicka in ansökan innan jag fått det nya passet. Nu är det bara någon punkt kvar, sen skickar jag in den och då är jag ett steg närmare Australien!
 
Publicerat: 2012-07-15


5 kommentarer
Postat av: Louise Dahl

sv: tack så mycket! :)

2012-07-15 - 20:39:49 | URL: http://louisedahl.blogg.se/
Postat av: A Lovisa blogg - I am budget fashion

Åh vad spännande! :):)
Vad är det du ska göra i Australien? (hittade din blogg alldeles nyss, så har bara läst igenom inlägget här om visumansökan) Lycka till hur som helst! :)

Svar: Jag ska jobba och resa i åtta, nio månader är tanken! Tack så jättemycket! :)
johannaiaustralien.blogg.se

2012-07-16 - 14:29:35 | URL: http://alovisa.blogg.se/
Postat av: A Lovisa blogg - I am budget fashion

Re: Okej, vad kul! Vad ska du jobba med/som? :)
Har du precis slutat gymnasiet kanske? :)
Tror du att du kommer vilja stanna i Australien, eller vill du tillbaka till Sverige efter din tid där? (det är kanske väldigt svårt å svara på NU eftersom du inte vet hur det blir där.. men undrar mer hur du tänker och känner inför å komma tillbaka efter 8-9 månader till Sverige, hur du känner just idag!)

Svar: Det får jag se när jag kommer ner! Det sägs vara väldigt lätt att få jobb där inom restaurangbranschen och fruktplockning (men det är inget jag gärna vill göra då jag hört att det nästan är slaveri!). Jag tror jag kommer vilja åka hem efter mina månader där eftersom jag troligen kommer leva i en ryggsäck under dessa månader (på olika hostel dock) och det ledsnar jag troligen på efter ett tag. Dessutom tror jag att jag kommer få en väldig hemlängtan.. Men vem vet, man kanske åker tillbaka? :)
johannaiaustralien.blogg.se

2012-07-16 - 15:37:49 | URL: http://alovisa.blogg.se/
Postat av: A Lovisa blogg - I am budget fashion

Re: jo det förstår jag att man lätt gör - om man ska bo på resande fot och aldrig ha et riktigt hem liksom.. Ja, men precis! Då kommer du förhoppningsvis ha australiensare som vänner - och då kan du ju bo där när du hälsar på om några år - så blir inte resan så kostsam, mer än flyg! Men det är ju dyrt nog vad jag förstått :)

Svar: Jo men precis! Flygbiljetterna är löjligt dyra faktiskt, skulle jag ta flyget till Sydney imorgon med SAS kostar det 24 000kr ENKEL resa. Men det finns självklart billigare biljetter än så :)
johannaiaustralien.blogg.se

2012-07-16 - 23:24:03 | URL: http://alovisa.blogg.se/
Postat av: Anna Lovisa

Re: Nej men hjälp!!! Gud vad dyrt! Trodde det var dyrt, men inte SÅ dyrt! Ja, är man ute i god tid brukar man på de flesta flyg- och övriga resebolag (och SJ osv) kunna komma över relativt billiga biljetter! :)

2012-07-18 - 10:58:03 | URL: http://alovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0