Bajsvecka

De senaste veckorna har det varit riktigt jobbigt att komma upp på morgnarna. Varje morgon känns som en plåga men väl på jobbet är det lättare. Efter lunch brukar timmarna gå ganska fort då jag står vid salladsbaren, så visst står jag ut ett tag till. Det är egentligen inte så att jag vantrivs på jobbet, det är mer att man alltid blir övervakad av ägarna och cheferna (eftersom det är relativt nyöppnat fortfarande) och att jag ständigt känner mig trött och sliten. Att jag är trött beror antagligen på att jag har jobbat sex dagar i veckan de senaste tre veckorna och att jag börjar klockan 07.30. Jag känner hur det tar på krafterna (och humöret).

 

Veckan har varit extra jobbig då jag inledde den med att komma två timmar sent (fy vad man hatar sig själv då) och chefen var riktigt bitter på mig, och det förstår jag verkligen. Men att han ska skälla på mig för saker jag inte gjort och påstå att allt som går dåligt är mitt fel, då blir jag arg, i alla fall när man håller på så i flera dagar! Idag märkte man dock att han hade lite ånger för hur han varit mot mig under veckan så förhoppningsvis blir det bättre nu. En av ägarna kom idag fram och sa att jag är en utav de bästa anställda de har där, jättekul att höra men jag tror det är lite smörande för att jag ska vilja fortsätta jobba kvar ett tag till haha (de är väldigt desperata efter mer personal). Om jag skulle vilja stanna kvar i Australien och jobba på arbetsvisum nästa år så skulle det inte vara några större problem tydligen, då blir man ganska stolt över sig själv och sin prestation på jobbet! :)

 

 

Idag var jag och killarna och kollade på nytt boende. Huset vi tittade på låg i ett mysigt område, var lagom stort och mysigt. Problemet var dock att det bara fanns en dubbelsäng och två spädbarnssängar... Här i lägenheten mår man inte särskilt bra längre. Grisigare lägenhet får man leta efter (vad hade jag förväntat mig när jag delar lägenhet med sju killar?)! Jag vill knappt tänka på hur det ser ut i köket/vardagsrummet just nu.

 

I lådor och på golvet: Små kackerlacksliknande insekter

På balkongen, vardagsrumsbordet och golvet: Gräs, tobak, tomma plastflaskor, godispapper och chipspåsar

På diskbänken, spisen och ugnen: Disk och gamla matrester

Runt köksbänkarna och papperskorgen: Flugor och någon obehaglig lukt

På golvet: Spilld vätska som gör att tofflorna klibbar fast

 

Jag ska inte nämna några namn men jag kan försäkra er om att vi svenskar inte står för all skit, däremot ska jag ge Ola cred som faktiskt orkar städa när han är ledig från jobbet. Sen måste jag erkänna att det inte är riktigt så illa som det låter, även om det är fruktansvärt äckligt. Det värsta är att om man städar så blir det lika skitigt igen några timmar senare. Jag kan nog stå ut ett par veckor till, jag har kommit på att det är lite sent och onödigt för mig att leta nytt boende om jag ändå snart ska åka från Sydney.

 

Ytterligare en sak som har gjort det ännu lite drygare för mig i veckan är allt strul med betalningen av gymmet. Jag ska betala $35 varannan vecka men av någon anledning har det dragits $40 varje vecka! Personalen på gymmet vet inte vad som blivit fel och har bett mig maila någon ansvarig. Jag betalade därefter med mitt australienska kort för att pengar inte skulle dras från mitt svenska konto. Vad tror ni hände? Jo, det drogs ju pengar från mitt svenska i alla fall! SUCK, men det kommer nog lösa sig till slut.

 

Nej nu ska jag inte deppa ihop och tjura, snart börjar nedräkningen till semestern och upptäckandet av landet Down Under! Då får ni förhoppningsvis lite gladare inlägg också! :) 

Publicerat: 2012-11-29


1 kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas att den här veckan har varit bättre :-)
Puss & Kram

2012-12-12 - 21:29:25 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0