You've got snailmail

Igår fick jag ett mail där det stod att jag fått post till Work & Travel kontoret (åh, jag som älskar att få post!). Jag visste inte vad det kunde vara då jag inte beställt eller väntade på något, därför antog jag att det var något tråkigt papper från jobbet eller något liknande. Sedan läste jag mailet lite mer noga och det stod att det var ett paket på mer än 250 gram. Det första som kom upp i huvudet på vad det kunde vara var godis. Men varför skulle det vara det? Jag har ju inte bett min familj att skicka ner något och jul är det ju inte ännu.
 
Självklart kunde jag inte sluta tänka på det där paketet när jag var på jobbet idag. Jag var så nyfiken! Hoppades på svenskt godis men försökte att intala mig själv att det inte var det, man vill ju inte bli besviken om det inte skulle vara det. Efter jobbet åkte jag till kontoret och hämtade ut paketet. Det första jag lägger märke till när jag får paketet i handen är mammas handstil. Hemlängtan gjorde sig påmind igen. Redan då visste jag att jag skulle bli glad men blev lite fundersam när det stod "Adlibris.com" på paketet och var lika stort som en bok. På vägen hem kunde jag inte hålla mig från att kicka i hörnen och jag kunde inte sluta le.
 
 
Gissa vad det var i paketet? Jag öppnade paketet direkt när jag kom hem och glädjen över att få ett handskrivet brev och svenskt godis (Marabou och Ahlgrens bilar!) gjorde att jag faktiskt fällde en tår. Vilken lycka! De som känner mig vet att jag är ett riktigt godismonster, och tro det eller ej men jag slukade inte i mig allt på en gång! Åh vad jag njöt!
 
Tack snälla underbara mamma! Det här räddade min fredag (jag är lite sur för att jag ska upp och jobba imorgon bitti) och godiset var underbart gott! Älskar och saknar dig massor! <3
 
Publicerat: 2012-11-23


1 kommentarer
Postat av: Sara

Haha måste ju prova om vi hade fått rätt adress :-)
Jag älskar dig också massor och saknar dig såå mycket Puss & Kram <3 <3

2012-11-28 - 21:39:40 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0