Söndagsgöra

Igår gick jag, Ola, Oskar, Anton och Malin på bio och såg avatar i 3D på världens största bioduk! Skärmen var verkligen gigantisk (det var även 3Dglasögonen) men det var inget man tänkte på under filmen. Avatar har jag sett tidigare men jag hade typ glömt allt så det gjorde ju inget. Om man är nere i Sydney så tycker jag man ska se på bio där även om det är lite dyrt (180kr/person kostade det ungefär och då hade vi ändå 20% rabatt).

 

 

I natt blev det sommartid här nere i Australien och alla säger olika angående om klockan skulle ställas fram eller bakåt en timme. Mamma har lärt mig hur det där fungerar,

 

Sommartid - utemöblerna tas FRAM
Vintertid - utemöblerna tas in (tillbaka in i förrådet)

 

Alltså är tidszonen nu under australiska sommaren +11 timmar (vintertid +10), vilket betyder att tidsskillnaden mellan Sverige och Australien kommer bli ytterligare två timmar längre när det blir vintertid hemma (då ställs ju klockan tillbaka). Så just nu är det nio timmars skillnad.

 

Idag har jag tvättat det mesta av min packning känns det som. Nu är rummet fullt med kläder hängandes på tvättlinor och sängar. När tvätten var klar gick vi som var på bion igår ut för att hämta våra surfcamp- kepsar och tröjor. Jag har under hela tiden här nere i Sydney undvikit att gå in i klädesbutiker (de har ju så mycket fint och jag har varken råd eller plats i ryggsäcken med massa nya kläder), men nu när jag var "tvungen" att gå in i en butik blev jag som ett litet barn (eller som mig själv) i en godisbutik. Jag lät mig själv prova lite kläder och jag ville ha allt! Nej nu får jag vänta med att gå in i en klädesaffär tills jag skaffat ett jobb!


Sedan var det dags för middag och det blev Pizza Hut eftersom killarna var så sugna på pizza. Självklart så tog vi "ät så mycket du kan"-buffén och det slutade med att alla mådde fruktansvärt dåligt efter all pizza och efterrätt haha!


Nu ska jag packa ihop min ryggsäck för imorgon checkar vi ut. Juste, vi är tillbaka på Wake Up men imorgon är vi åter igen på 790 on George (där vi bodde innan surfcamp). I fredags när vi skulle checka in så hade det tydligen blivit ett missförstånd angående vår bokning. Vi hade bokat sängar i ett 8-bäddsrum men vi fick istället ta ett 10-bäddsrum (vilket i och för sig var lite billigare). När vi väl är på rummet ser vi att vi fått ett 4-bäddsrum istället, men till samma pris som för ett 10-bäddsrum. Riktigt gött och schysst av personalen var det! :D

Publicerat: 2012-10-07


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0