Jag fick jobbet!

Andra dagen på jobbet gick riktigt bra! Det hela känns kanon med trevlig personal, härliga chefer, bra lön och varierande arbetsuppgifter. Det är kul helt enkelt! Jag har fått ett schema för de närmsta dagarna som ser ut såhär:
 
Torsdag - Fredag  11.30 - 19 (stängning)
Lördag - Söndag   8 - 15
Måndag - Fredag  11 - 19 (stängning)
 
Alltså kommer jag jobba 11 dagar i sträck, vilket jag aldrig har gjort tidigare. Det kommer bli jobbigt att inte få helg, men jag får tänka på pengarna!
 
Vad är det för jobb jag har fått då? Företaget heter Zouki som är en ganska ny kedja i Australien som finns utspridd i ett par storstäder. Den stora lokalen ligger i ett nybyggt sjukhus och påminner om en foodcourt. Det är fler olika stationer med olika typer av mat, sallad, mackor, sushi, asiatiskt, friterat, juice- & glassbar och ett café med kaffe och bakelser. Jag har än så länge stått vid salladsbaren och vid den varma maten. Några arbetsuppgifter jag har haft är att lägga upp mat, ta betalt, fixa bestick och servetter, plocka fram och lägga i ordning maten och sånt. På vardagar ligger lönen på $20/timmen och på helgerna är den $30/timmen, och på det betalar man cirka 30% i skatt. Vilket är bättre lön än vad jag har hemma i Sverige haha!
 
Här i Australien får man ofta lön och betalar hyra veckovis jämfört med månadsvis som i Sverige. Det har sina för- och nackdelar som allt annat. Jag får däremot lön varannan vecka, vilket passar ganska bra då jag betalar hyran för lägenheten två veckor åt gången.
 
Jag försökte fota hur det såg ut på jobbet med det är ju lite pinsamt så försökte vara lite diskret,
vilket gjorde att bilden inte blev så bra haha!
Publicerat: 2012-10-24


2 kommentarer
Postat av: Helena

Grattis till jobbet!

Svar: Tack! :)
johannaiaustralien.blogg.se

2012-11-01 - 16:44:58 |
Postat av: Sara

Det har kommit en lönespec från SF på nån hundring också :)

Svar: Haha grymt ju! :)
johannaiaustralien.blogg.se

2012-11-02 - 05:51:12 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0