Jobbintervju, redan?!

I morse vaknade jag av att någon ringde mig klockan åtta på morgonen. Kvinnan som ringde mig undrade om jag ville komma in på intervju senare under dagen. Klart man säger ja! När jag var i Melbourne såg jag att en tjej skrev ett inlägg på facebookgruppen ”Svenskar i Sydney” om att ett café/restaurang sökte personal och att man skulle skriva sitt nummer till henne om man var intresserad. Det var på det sättet jag fick gå på intervjun. Det finns alltså fler sätt att få jobberbjudanden än att gå runt till olika företag eller maila sitt CV till alla på Gumtree.

 

Jag vet inte hur intervjun gick, men arbetskläder fick jag och skulle komma tillbaka imorgon för att provjobba. Intervjun gick till som så att en man frågade om jag hade med mig mitt CV och undrade sedan om jag hade någon jobberfarenhet inom service. ”Det står ju på pappret?”. När jag hade berättat vad jag jobbat med hemma så tittade han snabbt på papprena, la bort dem och gav mig en bunt papper jag skulle läsa igenom och skriva på. Dessa fick jag, efter att ha frågat, ta med mig hem och läsa igenom. Vi var fyra svenska tjejer som var på intervju under dagen och vi alla ska vara där imorgon bitti kl 07. Väckarklockan står på fem, vilket är det tidigaste jag gått upp här nere i Australien. Vi får hoppas att jag kommer upp...

 

På kvällen följde jag med Anton och Oskar till gymmet. Det är verkligen roligt att träna när man får hjälp av några som verkligen kan det där med träning. Nu ska jag försöka hänga med dem dit så ofta som möjligt (jag får träna gratis där i tre veckor) för att lära mig massor. Det gick faktiskt ganska bra idag tycker jag! Får man någon träningsvärk imorgon tro?

Publicerat: 2012-10-22


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0