Jobbjobbjobb

Jag börjar med att varna om att det kommer bli mycket skrivande om jobb en tid framåt nu eftersom det är det mina dagar består av :)

 

Schemat som jag fick igår har redan ändrats. Jag kommer få veta en dag i förväg om jag ska jobba eller inte. Restaurangen är helt nyöppnad och jag är bland en av de första anställda så man förstår att det är rörigt just nu, men det blir nog bättre så småningom. Sen är det är personal från Melbourne (företaget startades där) som är på tillfälligt besök för att lära upp oss ”Sydneybor”, så vi får se hur det går utan dem.

 

Jag fick idag reda på att jag kommer bli avdelningsansvarig för två stationer (för salladen och den varma maten) efter att jag har blivit upptränad. Nästa vecka ska jag tydligen lära mig pappersarbetet också. Här går det fort! Ganska bra med nyöppnade företag alltså haha! Som avdelningsansvarig ska jag se till att all mat kommer ut i tid, byts ut, fylls på, ge orders, skrika på kockarna, ge raster, lära upp andra och se till att allt rullar på helt enkelt.

 

Trivs jättebra med mina kollegor och chefer. När jag gick hem idag så fick jag med mig middag av en av kockarna och en av cheferna undrade om jag inte ville ha skjuts hem eftersom det var så sent (19.30), alla är så snälla! Här ser man sällan sura miner hos personalen och det är mycket skämtande. Härligt!

Publicerat: 2012-10-25


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0