Nu är det dags för lördagsmyyys!

Jobbet idag var mycket bättre än förväntat. Jag var lite halvsur när jag gick upp imorse när jag såg killarna ligga kvar i sängarna medan jag skulle iväg och jobba. Höll i stängningen idag också så jag trodde jag skulle sluta kl 19, men restaurangen stängde redan kl 16. Då blev Johanna glad! Det var inte alls lika mycket att göra på helgen som det är på vardagarna. Kontorsfolket som jobbar i närheten är ju lediga så det var endast patienter och besökare på sjukhuset som var där och då blev det lugnare.
 
Något som jag tycker är supermysigt här är att många säger "darling", "love", "sweetheart" och "honey" till i princip alla. Varför gör vi inte det oftare i Sverige?! Det sprider ju massor av glädje, i alla fall för mig! Mer sånt tack!
 
Nu är det helg och det är svullodag som gäller! Jag har hållit mig borta från sötsaker i en vecka nu så jag har slagit på stort! Hela kalaset gick på lite mer än 200kr... Lite (läs mycket) ångest fick jag ju i affären men som man säger: en gång är ingen gång! För det andra är jag faktiskt värd det efter den här veckan! Märker ni hur jag försöker övertala mig själv att det var okej att jag köpte "skit" för så mycket pengar haha? Äsch nu ska jag njuta till fullo för på måndag börjar jobbet igen!
 
Syrran, glassen kostar runt 90kr här...
Publicerat: 2012-10-27


1 kommentarer
Postat av: Olivia

hahah du köper den inte ens hemma men kan betala 90..

Svar: Haha jag kände att jag behövde något som finns hemma. Jag kommer inte göra det igen kan jag lova! "En gång är ingen gång" ;)
johannaiaustralien.blogg.se

2012-11-08 - 00:07:23 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0