Nu lämnar jag Sydney

Rummet här på hostelet (790 on George) kan inte bli mycket bättre för den billiga pengen vi betalt. Fortfarande stora skåp och sköna sängar, men det här rummet var större och hade massvis av fönster! Köket har jag testat nu också, lite mörkt och folk är ganska dåliga på att diska här. Lite trist, men rummen, tv-rummet och personalen är kanon.
 
 
Igår blev min kropp riktigt glad. Jag tränade på gym för första gången här nere i Australien! Gymmet heter Fit n' Fast och det var mycket bättre än vad jag trodde. Trevlig personal, fräscha lokaler och bra musik. Efteråt skulle vi äta och då blev det Pizza Hut igen, herregud vad fel det kändes...
 
Ikväll lämnar jag Sydney med blandade känslor. Jag har inte riktigt fallit för staden som många andra verkar göra, visst är staden fin men inte så märkvärdig. Så jag tar bussen till Melbourne senare idag och hoppas jag kommer trivas där lite bättre. Där tänkte jag försöka skaffa jobb och förhoppningsvis stanna där till jul. Det ska bli jättekul att upptäcka en ny stad men känns ändå skrämmande att börja om på nytt igen. Vart hittar man billig mat? Hur tar man sig runt? Hur fungerar allt? Det jobbigaste med att jag åker är att jag lämnar "mina" killar här i Sydney, jag kommer sakna dem massor. Jag åker däremot inte ensam ner till Melbourne, Malin och en tjej med namnet Isabel som vi träffade på hostelet ska med samma buss.
 
Sydney - Melbourne
 
Fy vad jag kommer sakna er..
 
Bussen tar 12 timmar och tre dagars boende är bokat. Vi får se hur det går. Blir det inte bra är det bara att åka någon annanstans, allt löser sig! Mot Melbourne!
Publicerat: 2012-10-10


3 kommentarer
Postat av: Sandra

Vad har du för försäkringar när du är i Australien? Åker nu i december men har inte alls tänkt på nått sånt!

Svar: Jag har en försäkring som heter Gouda. Läs noga vad försäkringarna täcker, det är lite jobbigt men det är värt det! :)
johannaiaustralien.blogg.se

2012-10-10 - 17:42:28 |
Postat av: Helena

Jag var i Australien tidigare i år.. Gillade inte heller Sydney så mycket som många andra verkar göra. Helt okej stad, men inte så mycket mer. Melbourne hatade jag när jag först kom dit, stannade en vecka ungefär och åkte sedan vidare för att återvända ca 2 månader senare.. och älskade staden då! Vet inte vad som hade förändrats, men strunt samma.. Kanske min inställning. Melbourne är hur som helst en väldigt fin stad! Ett tips är spårvagnen som är gratis, iaf City Cicle linjen. Den går typ runt hela "centrala" delen. Åk den och hoppa av på olika hållplatser och utforska de olika områdena! :) Hoppas du blir nöjd med ditt boende, annars kan jag rekommendera YHA Melbourne Central. Jättefräscht! :)

Svar: Vad jag har sett av staden idag så får jag intrycket att det är en bra mycket härligare stad än Sydney. Tack för tipset, det ska jag försöka hinna göra imorgon! :D Jag ska snart boka nytt boende så man kanske ska testa YHA ändå, tack igen! :)
johannaiaustralien.blogg.se

2012-10-10 - 21:19:56 |
Postat av: Helena

Ja, visst är det! :) Jag var där i början av hösten, men nu är det ju vår och allt så det måste vara ännu bättre! :)

YHA rekommenderar jag överhuvudtaget faktiskt. Alla YHA jag bott på har varit väldigt fräscha och har alltid träffat massa bra folk. Plus att de ofta har aktiviteter, typ som filmkvällar etc. Alla kanske inte har det men många av dom jag bodde på hade iaf det. YHA medlemskort är att rekommendera isåfall :)

Hoppas du får en underbar tid där borta! Jag saknar det massor redan! :)

2012-10-11 - 19:15:15 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0