Send. Wait a minute?!

Ikväll höll jag i stängningen på jobbet för första gången. Det var ganska mycket att göra så jag slutade 45 minuter efter utsatt tid, men så brukar det ju vara med stängningar på de flesta jobben.

 

Jag har kommit på mig själv flera gånger under veckan att jag tänker allt mer på engelska. Uttryck, ord och siffror har nu börjat komma mer automatiskt än vad det gjort tidigare. Jag har till och med skrivit sms på engelska trots att de ska skickas till svenskar, utan att jag ens lagt märke till det. Det är inte alls lika jobbigt/pinsamt att prata eller fråga saker på engelska nu heller. Vad spelar det för roll om det inte blir helt rätt? Huvudsaken är att man blir förstådd. Australiensare blir faktiskt impade på hur bra vi svenskar kan språket (och jag är inte särskilt duktig) när det inte är vårt modersmål. Jag antar att de jämför oss med asiater som är riktigt usla på engelska. Det kan vara riktigt svårt att förstå dem trots att vissa har bott här i flera år.

 

 

Idag fick vi äntligen de två madrasserna som har saknats på vårt rum. Dock så har vi bara en våningssäng så två av madrasserna ligger på golvet, vilket gör att det blir ännu lite trängre. Det gör faktiskt inte så mycket eftersom vardagsrummet/köket/balkongen är tillräckligt stort för oss alla (plus några till).

 

Mina brittiska rumskamrater har förfestat hemma ikväll med goon, vodka, chips och kortspel. Det märks tydligt då det är blött och är chips överallt i lägenheten! Låter kanske inte så roligt men de är faktiskt roliga och supertrevliga. Så länge de städar upp efter sig senare så är det inga problem, och det vet jag att de kommer göra. Skulle jag inte ha jobbat imorgon så hade jag nog följt med dem ut, men det får bli någon annan dag! :)

Publicerat: 2012-10-26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0