Miljöbyte

Igår kväll begav jag och några till ut för att hitta hostel över helgen. Vi fixade boende till söndag natt precis i närheten av Wake Up och där nöjde vi oss eftersom vi visste att det andra skulle lösa sig (mamma har fått mig att verkligen kunna tänka så nu, förut nojade jag för allt). Morgonen började med att jag checkade ut från hostelet och gick till Work & Travel kontoret där vi fick hjälp att hitta boende torsdag till lördag.

 

Nu sitter jag här i sängen på det nya hostelet som heter Jolly Swagman. Det är ju inte samma "lyx" som det var på Wake Up precis. Men sen så är det här stället billigare också. Från att ha bott i Chinatown där de flesta butiker hette något på kinesiska (och ja, det kändes inte som att vi var i Australien) till att komma till Kings Cross där varannan butik på gatan är snabbmat eller strippklubb och där majoriteten är alkoholister och prostituerade, är stor omställning. Vi har varit här en kväll och festat så vi visste ju ungefär vad det skulle innebära. Men jag får se det som så att det faktiskt bara är ett par dagar jag ska vara här och sen behöver jag inte komma tillbaka igen!

 

Nu ska jag inte bara komma med tråkiga nyheter. Här nere är det vår, vilket betyder (precis som hemma i Sverige) att vädret inte är som man vill. Sol har det varit, men trots man solat utan solskydd (jag vet att det är dumt) så har man inte fått någon färg. Idag satt jag på Starbucks uteservering i ungefär en kvart och blev röd om armarna! När jag tog en dusch senare såg jag även att jag fått färg i ansiktet, äntligen! :D

 

Bilder får ni någon annan dag! See ya (som alla jämt säger här)!

Publicerat: 2012-09-27


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0