Ryggsäck

I fredags införskaffade jag mig äntligen en ryggsäck! Det är inte den vackraste skapelsen men vad gör det så länge den fyller sin funktion? Det är den enda ryggsäcken som jag testat som sitter bra över mina axlar. Ryggsäcken är av märket Bergans of Norway och rymmer 65 liter. Den jag har är i tjejmodell och det innebär främst att bärremmarna är anpassade för kvinnokroppen (typ som smalare axelremmar = sitter bättre vid bysten).

 

Jag skulle rekommendera er som ska köpa köpa ryggsäck att prova ut den ordentligt med lite packning i (10-15 kilo). Det är en otrolig skillnad på ryggsäckar som sitter bra respektive dåligt. Sitter den dåligt kan packningen kännas mycket tyngre än vad den faktiskt är. Vikten ska ligga på höften, INTE på axlarna! Det finns massor att tänka på så be om hjälp i butikerna så hittar man säkert något som passer en perfekt! :)

 

Om ryggsäcken är bra och praktisk återstår att se när jag börjar packa haha!

 

Och ja, ryggsäcken ser bättre ut i verkligheten :)

Publicerat: 2012-09-10


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0