Vardag i Sydney

Hej igen! Igår tog jag första steget till en vardag här nere i Australien. Jag och killarna på rummet lagade mat för första gången i köket på hostelet. Vi har insett att det varken är nyttigt eller billigt att äta lunch och middag ute varje dag. Och nu kommer mamma och pappa bli chockade, igår tvättade jag dessutom kläder i tvättmaskin för första gången i mitt liv! Rent blev det, men jag vet inte om kläderna har krympt något haha!

 

Idag har jag och några till varit och fixat hälsokort eller vad man ska kalla det. Eftersom vi är från Sverige så har vi gratis sjukvård på vissa vårdcentraler om man ansöker om det. Vilket krångel det är med australiska papper verkligen, men till slut blev det rätt! Sedan gick vi ner till Operahuset en gång till och därefter till Royal Botanic Garden. Det var en GIGANTISK park! Väldigt mysig och fin dessutom fanns det fria pappegojor och andra lustiga fåglar.

 

    

 

Nu sitter vi på rummet och kollar hostel för resten av veckan. Det ser ganska mörkt ut just nu. Det är tydligen någon festival i stan och ALLT är fullbokat. Fortsättning följer...

Publicerat: 2012-09-26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0