Pubcrawl

Liksom varje lordag hade hostelet anordnat en pubcrawl (krogrunda). Det var ju sjalvklart att man skulle ga pa det nar man ensam anlant till en ny stad, perfekt tillfalle att traffa nytt folk. Jag satte mig pa bakgarden och njot av den sista solen innan det var dags att frascha upp sig lite infor kvallen. Ett gang australienare bad mig satta mig med dem och sedan sprang tiden ivag. Riktigt skona var de och jag kunde inte sluta skratta at deras grova accent och det sega pratet. Blev bjuden pa ett par ol och fick tips pa vad jag bor se som fa backpackers vet om.
 
Blev valdigt besviken forst nar jag sag att i princip alla som skulle pa pubcrawlet var 30+ och jag trodde kvallen skulle bli ganska trakig. Men sa fel jag kunde ha! Pa vagen till forsta klubben sag jag tva tjejer i min alder och jag rustade fram till dem och borjade snacka. De var tva harliga tjejer fran Tyskland som jag hangde med resten av kvallen.
 
Pa klubb nummer ett (Aquarius) tog vi forst varan hemska gratisdrink och jag blev utmanad i biljard av en grymt dalig forlorare. Darefter var det dags for limbotavling. Inte trodde jag att limbotalangerna fran lagstadiet fortfarande satt i, jag kom forvanadsvart trea och vann gratis ol. Sedan bjods det pa pizza. Tanken var val att man skulle ta en eller tva bitar var men jag tog nog fem trots att jag redan var proppmatt haha. Riktigt harlig stamning och personalen var valdigt engagerade i allt. Andra klubben vi gick till var riktigt seg och det var ganska tomt pa folk. Men en valfri drink fick man, vi tjejer fick dessutom tva, farligt! Vid tredje och sista klubben (Woody's) var det dags for ytterligare en gratis drink. Det var absolut den basta klubben med grym musik och roligt folk. Jag har nog aldrig dansat sa mycket forut, for jag var groteskt svettig nar vi gick hemat. Mysigt.
 
En lyckad forstakvall i Byron Bay!
 
Publicerat: 2013-02-24


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0