Blue Mountains

Klockan stod på åtta denna morgon eftersom jag, Anton och Oskar skulle på utflykt till de blåa bergen. Våra hyresvärdar skulle dit på någon bilutställning så vi fick skjuts dit, annars tar det två timmar med tåg från city.

 

Vi köpte ett busspass som gav oss möjligheten att hoppa av på olika ställen i nationalparken. Vi började vid utkiksplatsen Echo Point där man såg den OTROLIGT stora nationalparken. Det är helt sjukt vad stort det är! Därifrån kunde man också de berömda Three Sisters.

 

 

 

Vi vandrade längs en stig/trappa i skogen och passerade ett par utkiksplatser till. Oskar såg att på skyltarna med beskrivning av utkiksplatserna hade blindskrift och jag håller väl med honom att det var lite roligt men samtidigt lite sorgligt. När vi hade gått ett tag kom vi till nästa busshållplats och där satte vi oss och åt lunch medan vi väntade på bussen.

 

 

Efter en skumpig busstur klev vi av vid ett stopp där man skulle se ett vattenfall. Jag som hade glömt sätta in linser (åh så duktigt) såg knappt vattenfallet från det avståndet man stod på. Vi fick vänta i regnet i cirka 40 minuter på nästa buss, men det gick ganska fort ändå trots att man frös som jag vet inte vad.

 

Var är vattenfallet? Där är det!

 

Nästa stopp vi tänkte göra var vid ett annat vattenfall som man ska kunna bada i. Men eftersom vi frös, det regnade och att vi var lite besvikna på vattenfallet innan struntade vi i det. När vi fick se vattenfallet när vi åkte förbi insåg vi att det inte hade varit värt att stanna där i en timme och frysa.

 

Hade det inte varit för det dåliga vädret i slutet av dagen hade nog Blue Mountains varit väldigt fint. Jag har hört så mycket bra om nationalparken så jag blev självklart lite besviken, men om jag får möjligheten att åka dit igen när det är fint väder så gör jag kanske det! Det ska vara helt ”stunning” (hittar inte det svenska ordet just nu...) och det ska vara massor av fina fåglar överallt. Ska man åka dit så gör det ganska tidigt eftersom dimman ofta lägger sig över bergen senare på dagen.

 

I vilket fall hade jag en trevlig utflykt och jag är glad att vi äntligen gjorde det här :)

Publicerat: 2013-01-19


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0