Utgång och julklappar

Det blev en liten avskedsutgång igår på lill-lördagen. Efter gymmet skyndade jag mig till Hanna och Louises lägenhet för att föra lite. Efter lite fixande och spelande gick jag, Hanna, Louise och Natali till Darling Harbour för att möta upp Natalis bror och kompisar. Vi satte oss på en gräsplätt men insåg snabbt att vi var mitt i en myggsvärm! Alla förutom jag (har man tur eller är man bara bäst?) fick mängder av myggbett och satt och kliade sig som att de hade fått skabb, medan jag inte fick ett enda bett haha!

 

Senare gick vi vidare till Scary Canary som är en av de största backpackersklubbarna i Sydney. Det var ordentligt med drag och riktigt mycket folk, så vi bestämde oss för att dra vidare efter ett tag då man knappt fick plats längre.

 

Vi satte oss en stund i parken vid centralstationen innan vi gick till nästa ställe som var Sidebar, vilket har varit min favoritpub sedan jag anlände till Sydney. Hanna skulle upp och jobba på morgonen så hon och Louise gick hemåt medan vi andra fortsatte någon timme till. Skoj hade vi men jag blev lite besviken då det var ganska dåligt drag där inne. Efter det följde Natali och hennes bror med mig till busstationen. Där tog jag nattbussen hem och Anton mötte upp mig vid Blacktowns station trots att klockan var strax efter fyra på morgonen, måste bara säga tack Anton!

 

Så idag kan jag erkänna att jag inte har mått helt tipptopp, men värre hade det kunnat vara. Strax efter lunch åkte jag in till stan och hämtade mina saker hos Louise och begav mig sedan till Work & Travel kontoret eftersom jag hade fått post! Där låg min efterlängtade julklapp, äntligen! Det tog nästan två månader för det att komma fram, men inte gjorde det något, jag var lika glad för det! Jag kände mig på riktigt som ett litet barn på julafton när jag öppnade paketet! Det var väldigt länge sedan julklappspapper var så uppskattat. Jag kunde inte sluta le när jag satt på golvet och öppnade ett paket i taget. När lösgodiset kom fram började jag på fullaste allvar gråta av lycka haha!

 

TACK SÅ JÄTTEMYCKET!!!

 

Paketet innehöll:

- Lösgodis
- Pepparkakor (som fortfarande var knapriga och hyfsat hela). Mamma, Peter (min hyresvärd) tyckte de var jättegoda!
- Ischoklad (som inte hade smält)
- Knäck (som dock var väldigt kladdig)
- Julskum
- Tidning
- Julkort
- Brev från mormor
- Sällskapsspel (Lingon, Lådvin och Långkalsonger)
- ”Gossedjurs”-katt som påminner om min katt där hemma
- Julpynt

 

Mamma förklarade för mig att tanken var att paketet skulle komma innan jul så vi kunde julpynta, spela spel och äta lite julgodis för att få julstämning. Riktigt fin och mysig tanke mamma! Jag är dock ganska chockad att tullen hållit i paketet så pass länge men ändå inte tagit något av det hemgjorda godiset, men jag tackar och bockar för att jag fick alltihop till slut!

Publicerat: 2013-01-17


1 kommentarer
Postat av: Sara

Tullen hade ju kunnat behållt knäcken :-) Bra att det kom fram till sist.
Puss & Kram

2013-01-24 - 05:05:45 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0