Reseplaner

I sju veckor har jag varit i Sydney och jag känner mig ganska klar med staden och livet jag har levt de senaste två månaderna. Nu känner jag att det är dags att åka vidare på andra äventyr och bara ta det lugnt. Så jag har börjat fundera på vad jag vill göra resten av tiden här nere Down Under. Jag är mycket medveten om att planer kan ändras så inget är helt hundra ännu, men vad gör det? Det blir alltid (oftast) bra i slutändan i vilket fall även om det inte blev som man tänkt sig från början.

 

Såhär ser mina planer ut (just nu) inför den närmsta tiden:

- Jobba fram till jul

- 24 december – Julafton

- 25 december – Troligen australienskt julfirande på Bondai beach

- Jobba ännu lite mer innan år 2012 övergår till 2013

- 31/12-1/1 – Nyår (har ännu inga planer på vad jag ska göra, förutom att se fyverkerierna på Sydney Harbour Bridge)

- Jobba ytterligare någon vecka eller två i januari månad

(Någon dag ska jag också försöka klämma in en tur till Blue Mountains)

 

Sedan tänkte jag börja resan uppför Australiens östkust. Den inleder jag med att ta buss upp till Byron Bay där jag tänkte stanna i ett par dagar. Vad som händer efter det tänkte jag bestämma efter dessa dagar.

 

Måsten på östkusten är bland annat Brisbane, Surfers Paradise, Fraser Island, Airlie Beach , Whitsundays och Cairns.

 

När jag märker att pengarna börjar ta slut tänkte jag börja söka jobb i den staden jag för tillfället är i eller att jag åker vidare till en annan stad. Under min resa skulle jag också vilja se Uluru (Alice Springs) och åka över till Nya Zeeland, men det känns så långt fram i tiden att det inte går att planera ännu. Vad jag kommer vilja göra under resans gång kommer ju som sagt att ändras ett antal gånger. Så om ett par månader får vi se hur det blivit :)

Publicerat: 2012-12-11


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0