Great Ocean Road

Nu är jag tillbaka efter en helt fantastik dag på Great Ocean Road! Jag och Malin var uppe med tuppen för att hinna med bussen som skulle ta oss längst Melbournes fina kust. Bussen stannade till vid flera fina och kända stränder, en skog där vi såg massor av vilda koalor och matade pappegojor, en regnskog och vid de tolv apostlarna. Jag tycker stoppen var väldigt bra och man fick se lite allt möjligt. Turen tog hela 14 timmar men tiden flög verkligen förbi så det blev aldrig jobbigt.

 

Vädret på morgonen var som vanligt mulet och ganska kallt, men strax innan lunch vände det och det blev kanonväder resten av dagen! Lunchen var mycket bättre än vad vi hade förväntat oss. Man fick ett flertal bra alternativ och vi valde den goda souvlakin.

 

 

 

Tanken var från början att jag skulle åka på en tvådagarstur för att se vilda minipingviner och andra djur, men det kändes inte värt att betala 700kr för att stå på en läktare och se pingvinerna springa upp för stranden när man kan se pingviner på zoo.

 

Jag rekommenderar verkligen alla som är nere i Melbourne att åka längst Great Ocean Road. Antingen på egen hand eller med företaget Wildlife som jag (och andra) kan rekommendera. Bussen var ganska liten (24 personer) vilket gjorde att det blev en mysig stämning, chauffören var trevlig och kunde väldigt mycket, gjorde bra stopp och lunchen var bra. Med eller utan guide spelar ingen roll, ÅK BARA! Det var verkligen en underbar dag!

 

Det här var verkligen det jag behövde just nu. Det var så skönt att komma bort från storstaden en stund och komma ut till lugnet. Batterierna är laddade och nu är jag redo att köra igång med allt!

Publicerat: 2012-10-19


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0