LYCKA!

Idag känns det bättre än vad det gjorde igår. Dagen började med att jag gick till intervjun istället för att ta tåget. Jag tänkte verkligen inte köpa det där dyra Myki-kortet så jag beslöt mig för att gå i 40 minuter istället. Innan jag gick på intervjun kollade jag upp adressen jag skulle till och kollade vad det var för företag. En klädesbutik trodde jag, men icke. Det var ett säljjobb på ett företag som säljer energi (el och gas). Det visade sig att det heller inte var en intervju, utan det för en introduktion på fyra timmar och jag skulle tränas upp redan imorgon. Jobbet i sig verkade faktiskt inte vara allt för svårt och gav bra betalt om man lyckades sälja något. Men jag kommer inte ta jobbet.

 

Det har varit några bra dagar med sol och värme, men igår kom kylan och regnet tillbaka och hemlängtan slog till. Därför bestämde vi (jag och Malin) oss för att gå till IKEA idag. Lyckan var obeskrivlig! Jag har inte haft så mycket hemlängtan ännu, men när jag kom till IKEA kände jag mig verkligen som hemma (men samtidigt längtade jag hem). Både jag och Malin höll nästan på att börja gråta av glädje haha! Det kändes faktiskt overkligt och självklart åt vi köttbullar med potatismos! Det var faktiskt gott att få i sig lite svensk husmanskost.

 

 

Något som också har gjort mig lite lättare idag är att jag nu har bestämt mig. Till helgen åker jag tillbaka till Sydney! Tidigare kände jag att jag svek mig själv som åker härifrån (mycket) tidigare än beräknat, men jag känner mig klar här. Melbourne är verkligen en kanonstad men det känns inte rätt bara. Jag vill se Great Ocean Road sen är jag nöjd känns det som. Det är så skönt att ha bestämt sig!

 

Ångrar jag att jag åkte till Melbourne? Absolut inte! Nu har jag ju sett den här staden och det är jag verkligen glad för. Hade jag inte åkt hit hade jag definitivt ångrat mig!

Publicerat: 2012-10-17


1 kommentarer
Postat av: Sara

Det är bra tänkt, ångra inte utan åk till Sydney & ha kul:) Då kanske du t om får en adress så vi kan skicka en julklapp & lite pepparkakor.Puss

Svar: Det ska jag! Adress kanske redan är på g! :) Puss
johannaiaustralien.blogg.se

2012-10-19 - 05:51:13 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0