MELBOURNE!

Då var man framme i Melbourne! Bussresan gick hur bra som helst och jag rekommenderar varmt bussbolaget Firefly! Sköna säten (dessutom fick de flesta två säten var), film, gott om benutrymme och en go busschaufför gjorde att den långa bussresan gick väldigt fort.

 

Melbourne skiljer sig ganska mycket jämfört med Sydney. Visst är det kallare här nere (ni vet vilka ni är, sluta gotta er) men det positiva väger upp. Man kan tro att jag inte har något emot mycket folk gåendes på gatorna då jag är från Stockholm, men ni skulle bara veta vad jag hatar att gå bland folkmassor på gatorna. Detta slipper jag här i Melbourne. Asiaterna i Chinatown har blivit utbytta till kostymnissar, luften här är friskare och de flesta byggnaderna är gjorda av glas. Övergångsställena i Sydney låter som lasersvärd när det blir grönt, det gör de inte här i Melbourne vilket har gjort att man flera gånger nästan missat att gå över gatan innan det slår om igen. De som säger att det finns mer lediga jobb i Sydney har delvis rätt, men här sätter man upp mer lappar om att de söker personal.

 

Här känner jag mig lugn och jag är inte konstant stressad när jag är ute och går i stan. Det är en jättehärlig känsla. Imorgon måste jag ge mig ut efter en svart skjorta och svarta skor, för på kvällen ska jag provjobba på restaurang! Håll tummarna! Nu ska jag nog sätta på en film och blunda till lite. NATTI!

 

Idag har det varit mulet hela dagen, därav de grå trista bilderna

Publicerat: 2012-10-11


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0