Mys-Melbourne

Just nu sitter jag på State Library of Victoria för att utnyttja det gratis internet som finns här. Här har jag suttit halva dagen. Idag har det bara varit jobbsökande som varit aktuellt. Jag har svarat på annonser på Gumtree (är typ som en blandning av Blocket och Arbetsförmedlingen i Sverige) och senare delade jag ut lite resumen (CVn) till företag som sökte personal. Imorgon ska jag på intervju som säljare i en klädbutik. Jag känner redan på mig att jag inte kommer börja jobba där, antingen för att jag inte får jobbet eller för att jag faktiskt inte vill ha det...

 

Nog pratat om jobb. Något jag verkligen gillar med Melbourne är deras väldigt mysiga parker och underbara gallerior. Där kan man verkligen spendera massor av tid. Parkerna är stora, gröna, fina och härliga, de är helt enkelt bra! Galleriorna är också (mycket) stora och ganska olika jämfört med varandra.

 

Albert Park
 

DFO - Ligger på andra sidan Yarra-floden och priserna i de flesta butikerna har faktiskt helt okej. Dock lite halvtråkig.

 

Melbourne Central - Denna galleria är helt underbar! Jättefin entré, superfina skyltfönster och butiker, "hängområde" och det mesta finns här (kläder, skor, restauranger, caféer, matbutik, möbler, gym och tåget).

 

Harbour Town - Utomhusgalleria med mycket outletbutiker och en del restauranger. Verkar vara ganska udda butiker men det finns ett par som verkar bra också. Jättefint läge och är supermysig när det är bra väder. Ett plus är att City Circel stannar precis vid gallerian.

 

Harbour Town
 
Melbourne Central
 

Idag har jag och Malin tagit oss fram genom staden med City Circel. I Melbourne finns det inte tunnelbana och jag har inte sett några bussar. Här är det spårvagn och tåg som gäller. Jag tycker verkligen om det men det är dyrt. City Circel-vagnarna är däremot gratis och en inspelad röst guidar folk runt staden. Jag och Malin har dock använt denna spårvagn för att ta oss fram och inte för guidningens skull.

 

Egen mat lagar vi också! Igår åt vi tacos och idag blev det hamburgare av resterna från igår. Gott och ekonomiskt!

 

 

Publicerat: 2012-10-15


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0