Dag 1

Första dagen i Bali startade jag med en ganska typisk men god hotellfrukost. Servitören stod bredvid och pratade med mig under hela frukosten och när jag ätit upp gav han mig en high five och gick, haha! Efter en snabb vända på hotellrummet gick jag till poolen och slappade i ett par timmar. Det är inte så farligt varmt här men man svettas något fruktansvärt ändå, och solkrämen vill inte under några omständigheter sitta kvar. Hade jag inte haft lite bränna redan hade jag nog varit kräfta vid det laget! Poolen var fruktansvärt skön att hoppa i när man svettades som man gjorde.

 

 

Jag gick en vända på gatan utanför hotellet för att köpa lite vatten och ta en titt på stranden. Stranden (Kuta Beach) var inte jätteimponerande. Jag har läst både positiva och negativa saker om den så jag hade inte så mycket förväntningar på stranden. Men ska dit någon annan dag och ge den en chans i alla fall.

 

Sedan åt jag lite lunch på hotellet och det blev ännu lite mer slappande vid poolen. Servitören vid frukosten gick runt och hejade på alla gäster och kollade läget. Ett par stycken fick en hög femma medan andra fick en tumme upp och hans smittsamma leende spred mycket glädje vid poolområdet.

 

Jag hade en liten jobbig stund på eftermiddagen/kvällen då allt bara kändes som pest och pina. Redan när jag bokade flygbiljetten hit fick jag ont i magen på grund av nervositet. Jag förstod dock inte varför jag var SÅ nervös. Det förstod jag idag, det är helt klart ensamheten. Det har känts väldigt ensamt ett par stunder. Det hade varit så mycket roligare att få dela det här med någon. Visst kan det vara skönt att vara ensam ibland, men ett par timmar räcker för mig haha. Självklart visste jag när jag bokade att jag skulle vara ensam men jag vet inte riktigt vad jag var inställd på. Tänkte väl att om jag klarade av att åka till Australien själv kan jag väl åka till Bali i två veckor.

 

Efter min lilla breakdown gick jag ut och kollade lite i affärerna på de populära gatorna (gränderna) Poppies Lane 1 och 2, och åt LITE middag och det kändes genast mycket bättre. Middagen var nog den minsta portionen jag någonsin fått på en restaurang. Förvisso betalade jag inte mycket för den (strax under 20kr) men det var mindre kyckling än vad det är på en klubba/ben.

 

Det ser ut att vara mycket mer än vad det var...

 

Nu ska jag mysa till det lite i den här gigantiska sängen och se serie. Imorgon checkar jag ut från hotellet och förflyttar mig till ett hostel där jag förhoppningsvis kommer träffa lite mer folk. Hotell är ju inte det bästa stället att bo på om man vill lära känna nya människor. Dessutom har jag saknat hostelfeelingen lite nu när man bott i lägenhet/stuga ett tag, så det ska bli skoj att ge sig ut i hosteldjungeln igen!

 

Trött och sliten tjej
Publicerat: 2013-01-23


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0