Nya planer

Ja som rubriken säger så har mina reseplaner förändrats lite sedan jag sist skrev om dem. Planen är att jag, Oskar och Anton ska åka längst östkusten med ett paket från Peterpans (en reseagentur). Vilket betyder att såsom transport, boende och aktiviteter redan är bokat. Tidigare ville jag göra östkusten mer spontant och ta dagen som den kommer, men jag vill hellre dela det med killarna än att åka helt själv och vi vill ju se samma saker, så varför inte åka ihop? Jag vill dock börja en vecka innan dem och stanna vid Byron Bay, Coolangatta och någon dag i Surfers Paradise eftersom de inte är jättesugna på dessa. Så tanken är att vi möts upp i Surfers Paradise i början av mars och forsätter sedan resan tillsammans.

 

Resrutten:

Byron Bay (4 nätter)
Coolangatta (2 nätter)
Surfers Paradise (3 nätter)
Brisbane (1 natt)
Noosa (2+3 nätter)
Rainbow Beach (2+1 nätter)
Fraser Island (2 nätter)
Airlie Beach (2+1 nätter)
Whitsundays (2 nätter)
1770 (1 natt)
Magnetic Island (2 nätter)
Mission Beach (1 natt)
Cairns (4 nätter)

 

Mellan städerna tar vi oss med Australiens största bussbolag Greyhound. Dessutom har vi bokat aktiviteter som skydive, bungyjump, segling, zoo, vattenpark, snorkling i Stora Barriärrevet, kanot, camping och ”bilsafari”.

 

Jag skulle gärna vilja vara längre på varje ställe men jag har insett att det skulle bli väldigt dyrt. När man bokar paket blir det ju billigare och man får rabatter på både boende och aktiviteter. Är det någon stad jag inte känner mig klar med efteråt så är det ju bara att åka tillbaka!

 

Hela kalaset gick på cirkus $2200 som är runt 15000kr (då ingår dock inte dagarna i Byron Bay, Coolangata och en natt i Surfers Paradise). Det tycker jag är ett riktigt bra pris faktiskt! Dock tillkommer till exempel mat- och shoppingkostnader då det inte ingår i paketet.

 

Men vad ska jag göra fram till slutet av februari nu när jag sagt upp mig på jobbet och allt? Jo, i natt bokade jag en flygbiljett till Bali! Där är det tänkt att jag ska vara i två veckor och bara ta det riktigt lugnt, och på tisdag bär det av! Flygbiljetten gick på ungefär $900 (6300kr) för en tur och retur biljett, vilket är ganska billigt. I Bali ska det inte vara så dyrt att leva heller och det är ett stort plus. Hade tankar på Fiji först eftersom det är ganska nära Australien, men det är avsevärt mycket dyrare.

 

Vad som händer när jag nått Cairns får vi se. Troligen kommer jag söka jobb eftersom reskassan kommer vara ganska tom efter både Bali och trippen på östkusten. Så innan jag åker hem till Sverige vill jag som sagt hinna se Alice Springs och Nya Zeeland. Dessutom behöver jag ju lite cash när jag ska vara i Hong Kong några dagar på hemresan!

 

Jag ser verkligen fram emot allt det här! Det är ju det här man har längtat och väntat på dessa månader. Snart är jag där, ÄNTLIGEN!!!

Publicerat: 2013-01-20


1 kommentarer
Postat av: Sara

Vilken fantastisk resa ni har framför er. Zoo, vattenpark & snorkling verkar ju jättehärligt men bungyjump..??

Svar: Ja jag ser verkligen fram emot den!! Hahah jadu..
johannaiaustralien.blogg.se

2013-01-25 - 21:33:15 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0