Sjuklingen #1

Natten var hemsk. Vaknade flera gånger av att jag fått magknip och brännande känsla i magen, huvuvdet kändes som det skulle explodera och kroppen gjorde ont överallt. När jag skulle på toaletten höll jag på att svimma, då var jag riktigt rädd. Varför ska jag alltid bli sjuk när jag åker utomlands?!

 

Runt klockan 12 kom Charlie (en klasskamrat från gymnasiet) hit till hostelet. Hälsandet blev väl sådär när jag låg i sängen som en kallsvettande zombie. Efter någon timme mådde jag lite bättre och vi hyrde en moped över dagen. Det var inte alls så läskigt att åka i den här hemska trafiken som jag trodde det skulle vara. Jag är mer rädd i en taxibil än vad jag var där bak på mopeden. Här finns det inga trafikregler alls. Här kör man över på fel sida av vägen, kör över heldraget, grundpositionen är PÅ linjerna, kör mot enkelriktat, tutar JÄMT och massa annat. Det vi var mest nojiga över var poliserna som mer än gärna stoppar en och ger böter trots man inte gjort något fel. Här kan man dock pruta ner böterna en hel del så länge man inte visar att man har massa pengar på sig.

 

Här i Kuta är säkert 2/3 av trafiken mopeder. 
 

Var även på apoteket och köpte lite vätskeersättning och blir det inte bättre inom någon dag ska jag börja äta antibiotika, roligt! Huvudvärken och klenheten i kroppen har blivit mycket bättre men magen är fortfarande inte min vän. Imorgon bitti åker vi till Giliöarna som sägs vara riktiga paradisöar! Förhoppningsvis mår jag bättre snart så jag kan njuta av det till fullo! 

 

Gili Trawangan, Gili Meno, Gili Air
Publicerat: 2013-01-28


1 kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas verkligen att du mår bättre nu. Det är ju så trist när man inte kan göra det man åkt dit för :-(

Åh vad härligt det verkar på Bali (bortsett från magsjukor & trafiken)... Någon gång ska jag verkligen åka dit.
Puss & kram

Svar: Ja det gör jag :) Jo men precis.. Jodå det jag sett iallafall! Ja det får du göra! Pusspuss
johannaiaustralien.blogg.se

2013-01-31 - 19:15:13 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0