Surfers Paradise -> Brisbane -> Noosa

Igår blev det lite plaskande på Wet n Wild! Jag har alltid tyckt att vattenruschbanor har varit roligt och det gör jag uppenbarligen fortfarande. Vädergudarna hade lyssnat på mina böner och gav oss helt okej väder (mulet men varmt) på förmiddagen. Senare kom dock regnet tillbaka och det blev riktigt kallt. Jag och Anton beslutade oss att åka tillbaka till hostelet tidigare eftersom det inte var roligt längre när man huttrade av kyla.
 
På kvällen tog vi bussen och begav oss vidare till Brisbane, Queenslands huvudstad. Av det jag såg när vi utforskade staden fick jag uppfattningen att Brisbane verkar vara en ganska mysig storstad, särskilt den södra delen av staden. Där finns det en lagun, bäckar, tempel och mysiga gångvägar.
 
 
Imorse gick vi upp klockan 07 för ett morgondopp i lagunen. Det var inte alls så jobbigt att gå upp så "tidigt" som jag trodde det skulle vara. Efter en stunds simmande gick vi tillbaka till hostelet, checkade ut och hoppade återigen på bussen.
 
Nu befinner vi oss i Noosa. Vi bor på YHA som inte är så bra som förväntat (det klassas som en av de bästa hostelkedjorna i Australien) då badrummen inte är särskilt fräscha, det är kokhett på rummet och det är en bra bit från livsmedelsbutiken och restauranger, men närheten till stranden (knappt fem minuters promenad) och gratis lån av surfbräda är ett stort plus!
 
 
Noosa är uppdelat i två små byar på var sin sida av en kulle. Högst upp på kullen är det en bensinmack och en spritbutik... På den sidan vi bor på finns det mysiga gatorn där affärerna främst är inriktade mot bad- och surfprodukter, medan på andra sidan kullen är den en större gata med livsmedelsbutiken, restauranger och andra "vanliga" affärer. Så vart man ska bo i Noosa beror på vad man helst vill ha närhet till, stranden eller butiker?
 
Tidigare var det mulet men mot eftermiddagen sprack det upp och vi fick se lite solsken. Förhoppningsvis håller det i sig till imorgon då jag och Anton ska på zoo hela dagen.
 
Publicerat: 2013-03-04


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0